خواص آنتی اکسیدانی قوی اسپیرولینا

جلبک ها دارای فواید بسیاری برای سلامتی ما انسان ها هستند که از مزایای آنها می توان به چند مورد نظیر کاهش سطح کلسترول خون، افزایش ایمنی بدن، سم زدایی، پایین آوردن فشار خون، درمان بیماری های کبدی، کمک به بهبود و درمان مسمومیت، مبارزه با آلرژی و همچنین افزایش آنتی اکسیدان ها اشاره کرد.

گونه های مختلفی مانند ماکسیما، گیتلری، سیانوباکتریوم و… وجود دارند. جلبک ها می توانند حتی در سخت ترین شرایط باقی بمانند؛ چه در محیط زیست و چه از نظر شیمیایی.

جلبک ها شامل ویتامین های تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید فولیک ویتامین B6، C، A، E  و ویتامین K است.

از فواید جلبک ها می توان به هضم آسان، جلوگیری و کاهش مسمومیت جیوه، کاهش سطح کلسترول خون، افزایش چشم گیر تعداد گلبول های قرمز و از همه مهم تر کنترل بیماری سرطان اشاره کرد.

یکی از جذاب ترین و کارآمد ترین فواید جلبک، ایجاد تاخیر در فرایند پیری پوست است. چون جلبک حاوی تیروزین است که باعث می شود پیری پوست به تاخیر بیفتد و این فرایند کاهش یاید.

از دیگر فواید و مزایای مفید آن می توان به تقویت رشد مو توسط جلبک اشاره کرد که امروزه به معضلی همه گیر تبدیل شده است. یکی از محبوب ترین مکمل های جهان، جلبک اسپیرولیناست که سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن علی الخصوص برای مغز است.

در ادامه به بررسی چند مورد از فواید این جلبک می پردازیم تا برای شما هم رفع ابهام شود.

  • دارا بودن اسپیرولینا از مواد مغذی بالا
  • جلبک اسپیرولینا مکملی است که هم امکان رشد در آب شیرین را دارد و هم آب شور.
  • این جلبک نوعی سیانوباکتر به شمار می رود که از خانواده ی جلبک سبز آبی می باشد.
  • سیانوباکترها می توانند مانند گیاهان از طریق فتوسنتز و با استفاده از نور خورشید، انرژی تولید کنند.

جالب است بدانید که جلبک اسپیرولینا در زمان های بسیار دور توسط آزتک های باستان مورد استفاده قرار می گرفت و مصرف می شد، اما این جلبک محبوبیت خود را دوباره به دست آورد؛ آن هم درست در زمانی که ناسا پیشنهاد پرورش آن در فضا برای استفاده ی فضانوردان را داد.

خواص آنتی اکسیدانی قوی اسپیرولینا

همانطور که می دانید، آسیب های اکسیداتیو به شدت جدی و مضر هستند که می توانند به DNA و سلول های بدن آسیب زیادی برسانند و باعث التهاب های مزمن و در نهایت موجب سرطان می شود.

اما در این میان اسپیرولینا به داد مردم رسیده است. چرا که منبع فوق العاده ای از آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب هاست و می تواند از بدن ما در برابر آسیب های گفته شده محافظت کند.

کاهش دادن سطوح تری گلیسیرید و کلسترول بد خون (LDL) توسط اسپیرولینا

اسپیرولینا تاثیر خوب و مثبتی در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی دارد. بیماری هایی که عامل اصلی مرگ و میر در جهان هستند.

دو مورد از از این بیماری ها، تری گلیسیرید و کلسترول بد خون (LDL) است که می توان توسط اسپیرولینا آن ها را کاهش داد و کلسترول خوب خون (HDL) را افزایش داد.

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان کلیک کنید